پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151319
بودجه آموزش و پرورش افزايش يافت/ مطالبات معلمان تا آخر هفته پرداخت مي‌شود
تاریخ انتشار : 1394/02/13 11:57:21
نمایش : 1366
وزير آموزش و پرورش از پرداخت بخش عمده اي از مطالبات فرهنگيان تا پايان هفته معلم خبر داد و ضمن پاسخ به ابهامات موجود در خصوص طرح رتبه بندي معلمان اعلام کرد که آزمون استخدامي آموزش و پرورش تابستان برگزار مي شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، علي اصغر فاني با اشاره به اينکه آموزش و پرورش بزرگترين فصل مشترک حاکميت و ملت را تشکيل مي دهد و نقش اثرگذاري دارد اظهار کرد: در سال هاي اخير بر اساس پژوهش هاي متعدد مشخص شده است معلمي از بالاترين گروه هاي مرجعيت در جامعه است و نقش بزرگي در تربيت نيروي انساني ايفا مي کند.

وي در پاسخ به پرسشي پيرامون پرداخت مطالبات فرهنگيان گفت: مطالبات فرهنگيان به دو بخش تقسيم مي شود؛ نخست مطالباتي است که به موجب قواعد موجود بوجود مي آيد که بعضا پرداخت نشده است، به عنوان مثال حق‌التدريس معلمان از دي تا اسفند سال گذشته پرداخت نشده است و قسمت ديگر از مطالبات به اين موضوع باز مي گردد که فرهنگيان خود را با ساير کارکنان دولت مقايسه مي کنند و احساس تبعيض و تفاوت ميان دريافتي ها دارند.

وزير آموزش و پرورش ضمن اعلام اينکه بخش عمده مطالبات فرهنگيان تا آخر هفته معلم پرداخت مي شود اظهار کرد: مشکلات اعتباري وجود داشت اما درجلسه‌اي که با رياست سازمان مديريت داشتيم مقرر شد حق التدريس ها، حق الزحمه امتحانات، بخش عمده اي از پاداش پايان خدمت فرهنگياني که بازنشسته شده اند و... پرداخت شود. اعتبار لازم تخصيص يافته و فردا به استان ها مي رسد.

وي افزود: درباره بخش دوم مطالبات هم بايد بگويم که اين تبعيصات مربوط به يکي دو سال اخير نيست و شايد قدمت هفتادساله دارد و تلاش دولت يازدهم کاهش تدريجي اين تبعيضات است.



رشد بودجه 23 درصدي آموزش و پرورش در سال جاري

فاني درباره اجراي نظام هماهنگ پرداخت در آموزش و پرورش عنوان کرد: نظام پرداخت هماهنگ در قالب قانون مديريت خدمات کشوري اجرا مي شود و در برخي دستگاه ها پرداخت هايي در فيش حقوقي وجود دارد که اين رديف ها در آموزش و پرورش نيست و پيگيري ما براي اعمال اين رديف ها و مزايا در حال انجام است.

وي به رشد بودجه 23 درصدي آموزش و پرورش در سال جاري اشاره کرد و گفت: دولت عنايت ويژه اي به ما داشته است، اما اين اعتبار هم با توجه به حجم نياز وزارتخانه کفايت نمي کند. طرح رتبه بندي از اقداماتي است که دولت براي جبران بخشي از اين کمبودها در دستورکار دارد.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اينکه چرا ضريب فوق العاده شغل در دوسال اخير براي معلمان اعمال نشده بود و اکنون هم که ضرايب اعمال شده براي همه يکسان است، اظهار کرد: با صرفه جويي در ساير هزينه هايمان در سال 93، اين ضرايب را براي 330 هزار فرهنگي شاغل در مقطع ابتدايي تا ضريب 1500 اعمال شد. از فروردين امسال هم ضريب فوق العاده شغل را برلي ساير همکاران اعمال کرديم.

وي ادامه داد: اکثر همکاران ما داراي مدرک ليسانس اند، البته فوق هم داريم اما فعلا با توجه به اعتبارات وزارتخانه، ضرايب يکسان است و در گام هاي بعدي به سمت اجراي کامل مي رويم.

فاني درباره عملکرد صندوق ذخيره فرهنگيان نيز گفت: اين صندوق براي معلمان عضو، در ازاي کسر مبلغي از حقوق، سرمايه گذاري مي کند. صندوق در يکسال اخير بيش از 1100 ميليارد تومان سود دهي داشته است.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه هر ساله به فرهنگيان اعلام مي کنيم که اندوخته و سرمايه شان چقدر است گفت: اين سرمايه در صورت تمايل و همچنين در آستانه بازنشستگي هم قابل دريافت است. جالب است که سال گذشته براي اولين بار يک عده بازنشستگان مجدد عضو صندوق شدند.



بسته‌هاي طلايي بيمه فرهنگيان تا آخر ارديبهشت نهايي و ابلاغ مي شود

وي درباره بيمه طلايي فرهنگيان و در پاسخ به اينکه گفته مي شود سهم دولت در چهاربسته جديد بيمه تکميلي کاهش مي يابد گفت: سهم دولت کاهش پيدا نمي کند، بلکه در هر صورت نيمي از حق بيمه تکميلي را همکار فرهنگي و نيمي ديگر را دولت مي پردازد. تا کنون بيمه طلايي يک بسته بود، ولي اکنون چهار بسته را پيشنهاد مي دهيم و همکار ما هرکدام را مايل بود انتخاب مي کند. که اين موضوع نيز تا آخر ارديبهشت نهايي و ابلاغ مي شود.

طرح رتبه‌بندي ربطي به کتابچه دولت قبل ندارد

وزير آموزش و پرورش در ادامه به ابهامات موجود پيرامون طرح رتبه بندي معلمان پاسخ داد و درباره معيارهاي اين نظام گفت: يکي از اقدامات خوب دولت يازدهم تصويب طرح رتبه بندي در قالب قانون مديريت خدمات کشوري در آخرين جلسه هيات دولت در سال گذشته بود.

فاني افزود: اکثر انتقادات از اين طرح به کتابچه اي پيرامون رتبه بندي برمي گردد که در دولت قبل منتشر شده بود، در صورتي که طرح اخير ارتباطي با آن کتابچه ندارد و به هيچ وجه مباحثي چون داشتن مقاله در آي اس آس ملاک نيست.

وزير آموزش و پرورش ضمن تاکيد بر اينکه بايد شاخصه هاي رتبه بندي منبعث از وظايف و شايستگي هاي معلمي باشد گفت: روش هاي نوين تدريس، استفاده از وسايل کمک آموزشي، خلاقيت در تدريس و... از اين ملاک ها خواهند بود.

وي افزود: ضمن آنکه تيمي مشغول احصاي ملاک هاست، فراخواني هم از فرهنگيان داشتيم که تا کنون بيش از 11 نفر اعلام نظر کرده اند.

فاني با بيان اينکه اميد است حداکثر تا اواسط خرداد شاخص ها را احصا کرده و در سازمان مديريت تصويب کنيم عنوان کرد: اکنون در مرحله انتخاب شاخص ها هستيم که بعد از تصويب آنها و تصويب نظام رتبه بندي از مهرماه با پيش بيني اعتبار 1350 ميلياردي آن را اجرا کنيم.

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش که مهمان برنامه نگاه يک شبکه اول سيما بود درباره استخدام 5000 نيروي انساني درآموزش و پرورش نيز توضيح داد: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگيان دو روش براي تامين نيرو پيش بيني شده که روش نخست جذب از طريق کنکور سراسري است. روش ديگري طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه است که اجازه داده از بين ليسانسيه ها و فوق ليسانس هاي آزاد گزينش کنيم تا پس از قبولي يکسال مهارت معلمي ببينند، گواهينامه معلمي بگيرند واستخدام شوند.

فاني اعلام کرد:براي اولين بار موفق شديم هفته گذشته کتبا اجازه برگزاري آزمون استخدامي را از دولت بگيريم. بايد با سازمان سنجش هماهنگي کنيم که تصور ميکنم آزمون تابستان برگزار شود. فرزندان فرهنگيان و مربيان پيش دبستاني در اولويت استخدام هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html